O mne

Volám sa Andrea a šitie ma sprevádza skoro celý život. Nie som žiaden profesionál, som len nadšený amatér :D
Blog som si založila ako svoj postrehovník a prehľadnú zbierku odkazov na kadečo, čo s patchworkom súvisí.
Alebo aj nie celkom.
Ak niekomu moja zbierka pomôže v začiatkoch šitia patchworku, alebo šitia všeobecne, budem rada.
Dopozašívania :D
Andri

pondelok 23. decembra 2013

Quiltovanie

Voľné ozdobné prešívanie, alebo quiltovanie, rozhodne povýši ušitý patchworkový výrobok o level vyššie.
Tento článok budem priebežne dopĺňať a aktualizovať, ak by ste mali niečo zaujímavé a nápomocné, napíšte do komentárov. :D

Premýšľala som, ako zorganizovať svoj blog. Či pridávať články časovo zoradené podľa obtiažnosti, alebo sa spoľahnúť na ukladanie príspevkov pod logické menovky?
Vyhrali menovky.
Preskočím teda fázu špekulácií okolo výberu šijacieho stroja, čo najvhodnejšieho na patchwork a quilting (ale iste sa k nej vrátim)  a vrhnem sa rovno do práce.
Aktualizácia 02.01.2014 : článok o šijacích strojoch (otvorí sa v novom okne)

V úplných začiatkoch a teda situácii, kedy si ušitá deka pýta finálne dokončenie a vy neviete ako nastaviť stroj, kam položiť ľavú ruku, čo robiť s pravou :D , by mohlo pomôcť toto šikovné video. Je anglicky (ako inak, že? Ale možno by stačilo, aby niekto šikovný preložil anglické titulky do slovenčiny), ale pani vysvetľuje veľmi trpezlivo a podrobne. Verím, že žienka ktorá si so šijacím strojom tyká už pár rokov, postup pochopí.



No dobre, základy by boli v suchu, ale čo na tú deku povyšívať? Vlnovky, krúžky, slučky - fain, ale zaplniť nimi rovnomerne celú prácu?
Chce to inšpiráciu!
Nekonečná studnica inšpirácie je nepochybne  pinterest:
(za tip ďakujem Anke :D)
Rozmanité vzory, navyše podelené podľa náročností nájdete TU
A hromadu ďalších zas TU
A ešte ďalšie nádherné predlohy na quiltovanie TU

Patchworkový sendvič máme, vzory tiež, čo teraz? Vzory je možné na látku prekresliť miznúcimi fixami (pozor na dobu, za ktorú zmiznú :D), ceruzkami, ktoré majú namiesto tuhy krajčírsku kriedu, alebo krajčírskym mydielkom. Každému bude zrejme vyhovovať niečo iné.
Alebo sa dajú kúpiť špeciálne quiltovacie šablóny, ktoré sa na látku priložia a aplikátorom sa na ne nanesie kriedový prášok. Cez malé otvory sa k látke dostane iba na miestach, kde má byť vykreslený vzor.
 zdroj obrázku

Možností je určite viac. Hlavne netreba zabúdať na dôkladné zostehovanie, zošpendlenie, alebo zozicherkovanie sendviču.


Ešte jedno videjko, ako skompletovať top, výstuž a spodnú časť quiltu:


aktualizácia 03.02.2014:  dnes som na blogu Modern patchwork objavila popis, ako spájať tri vrstvy quiltu splintovacou pištoľou. Niečo málo som o tejto možnosti už čítala a mám pred ňou rešpekt. Každopádne, osobne som ju ešte neskúšala, takže nehodnotím. Ak by som niekedy splintovala, určite popíšem svoje skúsenosti. Odkaz na článok TU

A nezabudnúť na vypnutie spodného podávania ;)

Dopozašívania :D

Aktualizácia 30.12.2013 :
Pridávam link na zoznam videí  od užívateľky youtube, Tiny Johnson -  Quilting Your Finished Patchwork
Zozbierala množstvo videí s praktickými ukážkami voľného quiltovania na šijacom stroji.

Aktualizácia 13.01.2014 :
Video šikovnej Leah Day a jej tipy pri voľnom quiltovaní na šijacom stroji. A rozhodne sa oplatí prezrieť jej videá na Youtube kanáli. Ak niekto niečo vie o quiltovaní a je v tom dobrý, je to práve Leah.






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za návštevu a želám krásne tvorenie :)