O mne

Volám sa Andrea a šitie ma sprevádza skoro celý život. Nie som žiaden profesionál, som len nadšený amatér :D
Blog som si založila ako svoj postrehovník a prehľadnú zbierku odkazov na kadečo, čo s patchworkom súvisí.
Alebo aj nie celkom.
Ak niekomu moja zbierka pomôže v začiatkoch šitia patchworku, alebo šitia všeobecne, budem rada.
Dopozašívania :D
Andri

pondelok 22. februára 2016

Ušite si srdiečko - fotonávod

Ušite si so mnou srdiečko, hviezdičku, kruh... alebo tvar, aký  len chcete :-D










Čo budeme potrebovať?

  • Látku, z ktorej ušijeme telo srdiečka. Odhadom dva štvorce rozmerov 13x13 cm. Ja mám rada rifľovinu.
  • Stuhu na zavesenie, cca 20 cm
  • Materiál na výplň
Jeden z dvoch štvorcov rozrežeme na polovice.


Zas ich zošijeme patchworkovou patkou. Najskôr si nastavíme na stroji dlhší steh, cca 2,5. Potom nastavíme hustejší, cca 1,8 a prvú a poslednú tretinu prešijeme hustejším stehom, konce zapošijeme. Zažehlíme do jednej strany.


V strede medzi špendlíkmi je označená časť, prešitá dlhším stehom.


Pripravíme si vrchnú látku. Spôsobov, ako na ňu dostať motív srdiečka je niekoľko. Môžeme ho ručne vyšiť, naaplikovať, namaľovať farbami na textil, alebo ako ja, vyšiť na stroji.


Spodnú stranu srdiečka vystužíme lepivou výstužou, silnejšou, ako je vliselín.


Na rubovú stranu vyšitého motívu priložíme rubom spodnú stranu budúceho srdiečka. Do stredu vložíme preloženú stuhu na zavesenie,


Prácu si otočíme a po obvode tvaru poistíme špendlíkmi, zvlášť časť s vloženou stuhou.


Tvar srdiečka si môžeme predkresliť miznúcou fixou, alebo rovno šijeme podľa patky v rovnakej vzdialenosti od výšivky. Steh použite hustejší cikcak, alebo aplikačný steh.

Srdiečko opatrne, aby sme neprestrihli stuhu na zavesenie, vystrihneme cik - cak nožnicami.


Teraz je čas spomenúť si na prostrednú tretinu zadného dielu, ktorú sme šili dlhším stehom. Pár stehov opatrne rozpárame.


Zoberieme výplň. Môžeme použiť polyesterové guličky, alebo odstrižky termovýplne, natrhané na kúsky.


Srdiečko vyplníme.


Otvor zašijeme skrytým stehom.


A tu je hotové srdiečko!



Srdiečka, alebo tvar podľa fantázie, sa dajú použiť ako milý talizman, prívesok na kabelku, na kľúč od izby, alebo aj ako vianočné ozdoby.

Príjemné tvorenie.
Dopozašívania
Vaša Andri :-D


Srdiečko je zo série OESD Crafter’s Collection #21003, Sensational Swirls
(kúpený mám zatiaľ iba vzor srdca, ale aj ostatné sú krásne)




10 komentárov:

  1. Já se vždycky těším na každý nový článek a návod, abych mohla žasnout a obdivovat. Stačí kousek rifloviny a vznikne tak nádherný kousek ♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Ti za krásne slová ♥ Z rifľovinky sa dajú urobiť úžasné veci a nemusíš mať ani vyšívací stroj.
      Ďakujem ♥

      Odstrániť
  2. No páni, díky za návod! Ta srdíčka vyšívaná na stroji, to je vážně něco tak úžasně krásnýho!
    Čelist mám až u kolen, jsi šikulka, vážně :).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jani, polovicu práce za mňa urobil vyšívací stroj, pod linkom nájdeš originál vzor ;-)
      Ja už iba ten zvyšok...
      Ďakujem Ti za komentík :-D

      Odstrániť
  3. srdiečko je veľmi vydarené
    lienka

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Parabens pela estrutura e conteúdo de seu site

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za návštevu a želám krásne tvorenie :)