O mne

Volám sa Andrea a šitie ma sprevádza skoro celý život. Nie som žiaden profesionál, som len nadšený amatér :D
Blog som si založila ako svoj postrehovník a prehľadnú zbierku odkazov na kadečo, čo s patchworkom súvisí.
Alebo aj nie celkom.
Ak niekomu moja zbierka pomôže v začiatkoch šitia patchworku, alebo šitia všeobecne, budem rada.
Dopozašívania :D
Andri

nedeľa 7. apríla 2019

Ako sme v Prahe patchwork obdivovali (2019) Alebo... o čom to tento rok bolo.


http://www.praguepatchworkmeeting.com/cs/

        Prešiel rok a po minuloročnom 12. Pražskom stretnutí nadšencov patchworku, prišiel 13. ročník.
Vtedy sme si s parťáčkou sľubovali, že budúci rok isto iste pouvažujeme nad ubytovaním, aby sme nemuseli spať vo vlaku po sediačky.
Ale plány sa plánujú... a my sme zas cestovali nocou a driemali posediačky...
No ale o rok... ;-)




Spomienky na minuloročné teploty okolo nuly nás prenasledovali dlho. Tohoročné sobotné ráno (6.apríla) v Prahe bolo príjemne teplé.

 Obloha krásna ako na objednávku, slniečko svietilo naplno, čo viac si priať? Zo stanice Praha Libeň je to na výstavisko necelý kilometer. Pustili sme sa smelo pešo.
Dobré ránko, Praha! Sme tu zas!


Táto jedna ulica, dve zákruty a sme tam


Jar je nezastaviteľná... Rovnako ako my, kráčajúce do  Wellness Hotelu STEP

Jeden pohľad z výšky a naľavo už vidno hotel.

Sme tu!!!


 Ráno sme ešte stihli parádnu kávičku a potom už rovno na plochu výstaviska.




 Patchwork Teplice.  Už stálica PPM. 

U "Mory" - Jindřišky, som kedysi s patchworkom začínala. Kupovala od nej látky a nitky. Klebetila v "jej" skupine na dáma.cz. Proste srdcovka navždy. 💚💚💚
Jeden z obchodíkov, ktoré radím pod "moje".
Patchwork Teplice

Jeden z mála momentov, kedy u Jindřišky nebola tlačenica. Práve sa konala módna prehliadka, tak ruch na pár vzácnych okamihov ustal. Inak to tu vypadalo ako na tureckom bazáre. ;-) Alebo, ako obyčajne ;-)

Takúto nádheru som si u nej ulovila - AB Harriets Handwork

Hrnčeky!! Minulý rok som na ne zabudla, ale tento rok mám!!!
šitíčko!!
Už to vidím vo farbách. Ja, látky, moje stroje a kávička v parádnom hrnčeku. To sa bude tvoriť!!










GITART

Nováčikom na PPM (ale vôbec nie vo svete patchworku) bola Gitka so svojím "šopíkom" GITART 
Gitku a jej Patchwork - čarovanie s látkami iste poznáte.



Takto to vypadalo v jej obchodíku v Prahe.








 Stoličky sú renovované panelmi z Gitkinej dielne.


Gitka má v ponuke zaručene originálne panely. Dokonca si môžete dať vyrobiť látku podľa vlastného návrhu. PANELY

 
Detské kresbičky, zvečnené na látke.



U Gitky bolo tiež stále plno




makáme...

Gitkin quilt




Snehulienka a detail Gitkinho precízneho quiltovania. No povedzte, že ona každý steh meria pravítkom? ;-)




Gituška, prajem Ti aby Tvoj "šopík" kvitol a rozrastal sa.




 Nádherné vlny od nemravka.cz




V tomto obchodíku som na okamih zaľutovala, že som sa namiesto patchworku nedala na háčkovanie.




Možno predsa len oprášim háčiky a ihlice...

Nádhera!!!



 Látky Mireille - patchworkcz.cz


 Stánok, pri ktorom som si splnila svoj sen po kolekcii látok, ale ktorý som zabudla vyfotiť.




Obchodík mali dievčatá nádherný, až oči prechádzali. Pristihla som sa pri myšlienke, že chcem úplne všetko, na čo moje oko pozrelo... A nebola som pri tej myšlienke sama.  Zrejme následkom patchworku a láske k látkam, sa ladíme na rovnaké vlny.










ART quilt a kolekcia JUTA























Deděček automobil

 








Quilty, ktoré ma zaujali a stihla som si ich aj odfotiť.




























Nej šicí stroje a Šicí technika Brother







STRIMA













Cesta domov


Budova, ktorá ma zaujala už minulý rok

Nie je miesto na záhradu? Žiaden problém! Na streche je miesta dosť. ;-)



Odtiaľ nám o chvíľku pôjde vlak

Dovidenia, Praha! O rok sa zas stretneme.



Keď som sedela plná dojmov z úžasného dňa vo vlaku na ceste domov, hlavou mi lietalo množstvo myšlienok.
Triedila som si dojmy, pripomínala v mysli zážitky a obrazy dňa. A vtedy mi napadlo, že celý deň by sa dal prepojiť jednou témou.
Spolupatričnosť, rovnaká vlnová dĺžka... priateľstvo.
Ani zďaleka som neodfotila všetko čo som chcela, pretože som sa zapozerala a zabúdala "cvakať" Ale všimla som si žienok, ktoré sa tešili zo stretnutí. Mnohé sa dovtedy "poznali" len cez písanie na FB.

Aj ja som sa stretla s mnohými, ktoré vídam iba v Gitkinej skupine Patchwork - čarovanie s látkami.
Stretla som mnoho super dievčat a každej (veď vy už budete vedieť ktoré) posielam krásny pozdrav.

Patchworkové stretnutie v Prahe bol nádherný zážitok. Aj keď, klasického patchworku akosi ubúda. A nebol to iba môj postreh. Všimla si to aj moja kamarátka, dlhoročná majsterka patchworku.

Za všetky fotky, označené logom Honor, ďakujem Marike ;-) 
(Článok doplnený o ďalšie Marikine fotky - Ďakujem ;-) )


Milé žienky, dopozašívania ;-) 

----------------------------------------------------------------------------------------
PS:
 Keďže máme v platnosti múdre zákony o ochrane osobných údajov a fotografovaní ľudí... trochu som zvažovala čo a ako. Snažila som sa robiť zábery tak, aby som nesnímala tváre.
A len pri jednom stánku sa mi stalo, že sa jeho majiteľka na mňa rozkričala, že si neželá fotky.
Ak dopíšem, že to bola anglicky hovoriaca dáma a vystavovala nádherné aplikácie v zemitých farbách z kvalitných materiálov (fakt šialené ceny pre naše krajiny), ktorá ste tam boli, budete vedieť o koho ide. Na FB som videla fotografie jej obchodíka, tak neviem podľa čoho vyberala kto môže a kto nemôže fotografovať. Keby mala zreteľný oznam, že si neželá fotografovanie, budem ho rešpektovať, ale nevšimla som si ho.


2 komentáre:

  1. Páni, tak to je pecka, moje včerejší návštěva galanterie se opravdu nedá s tou tvou srovnávat, ale užila jsem si jí taky :D.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za návštevu a želám krásne tvorenie :)