O mne

Volám sa Andrea a šitie ma sprevádza skoro celý život. Nie som žiaden profesionál, som len nadšený amatér :D
Blog som si založila ako svoj postrehovník a prehľadnú zbierku odkazov na kadečo, čo s patchworkom súvisí.
Alebo aj nie celkom.
Ak niekomu moja zbierka pomôže v začiatkoch šitia patchworku, alebo šitia všeobecne, budem rada.
Dopozašívania :D
Andri
UPOZORNENIE: Na blogu som robila malé upratovanie - menila som označenia príspevkov, aby sa ľahšie hľadali a pribudla lišta hore (priamo pod cievkami s nitkami)
Žiaden príspevok nie je vymazaný, iba správne zaradený ;-)

nedeľa, 8. januára 2017

Voľné tieňové trapunto - fotonávod

Ako som sľúbila, ukážem vám návod na moju verziu Voľného tieňového trapunta.








Majsterkou na Tieňové trapunto je pre mňa Geta Grama Na jej stránkach nájdete aj podrobný návod, ako na Shadow trapunto. 
Moja verzia je zjednodušená, pokiaľ nepotrebujete vytvárať komplikované pravidelné obrazce, celkom postačí.
Obrusy, štóly, alebo obliečky na malé vankúšiky zvládnete vyrobiť aj mojim postupom.





1. Pripravte si vrchnú látku. Radím niečo s drobným vzorom, mramor, jemnú batiku... Ostré nožnice a nelepivú výstuž do prestieraní s hladkým povrchom. (použila som ronolin)
Ďalej budete potrebovať organzu, termovýplň a spodnú látku. 



2. Tvary vzoru si z výstuže povystrihujte podľa fantázie, alebo použite predlohu. Ja som strihla voľne. Hneď rozkladám na látku, ale lepím až keď som s rozložením spokojná.  Lepím tyčinkovým lepidlom. Buď vyprateľným, alebo na textil.




 3. Fantázii sa medze nekladú.



 4. Keď je vzor pripravený a nalepený, nachystajte si organzu, termovýplň a spodnú látku.



 5. Prekryte organzou top.



 6. Na obrázku vidno od spodu : podkladovú látku, termo, vrchnú látku, vzor z výstuže a organzu.



 7. Nebojte sa experimentovať s farbou organzy. A samozrejme, pred quiltovaním si vrstvy dobre poistite proti posunu. Špendlíky, zicherky, pomocná niť - na čo ste zvyknuté.



8. A tu je hotový polotovar. Prequiltované, Voľné tieňové trapunto ;-) Čo z neho urobím nakoniec, ešte neviem ;-)




Tento kvietok vznikol ako prvý. Práve som chcela upratovať pracovnú plochu a do oka  mi padli odstrižky ronolinu. Práce Gety Gramy poznám už dlhšie a tak nápad na seba nenechal dlho čakať.
Istou pomocou pri práci by bol rezací ploter, ale v mojich podmienkach, kedy sa patchworkom len bavím, by náklady výrazne prevýšili finančné hranice záľuby.
Ostanem teda pri ostrých nožničkách ;-)

Dopozašívania ;-)
Vaša Andri



4 komentáre:

  1. Andri, to je taková nádhera! Jsi neuvěřitelně šikovná! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jani, ďakujem Ti ;-) Kedy Ty prevetráš svoj stroj? ;-)

      Odstrániť
  2. Odpovede
    1. Ďakujem, Renatka ♥♥ Viem, že Ty zvládneš aj krajšie ;-)

      Odstrániť

Ďakujem za návštevu a želám krásne tvorenie :)