O mne

Volám sa Andrea a šitie ma sprevádza skoro celý život. Nie som žiaden profesionál, som len nadšený amatér :D
Blog som si založila ako svoj postrehovník a prehľadnú zbierku odkazov na kadečo, čo s patchworkom súvisí.
Alebo aj nie celkom.
Ak niekomu moja zbierka pomôže v začiatkoch šitia patchworku, alebo šitia všeobecne, budem rada.
Dopozašívania :D
Andri

nedeľa 22. decembra 2013

Ako ma dobehlo napätie

Vianoce za rohom, pečenie vrcholí, poriadok v nedohľadne...
Nie, toto napätie som na mysli nemala. Celkom seriózne chcem písať o napätí nite.

Môj Horizon mám doma čosi vyše týždňa a samozrejme že testujem všetky možné funkcie a schopnosti stroja, s čím úzko súvisí testovanie hraníc mojich nervov.
Kdesi na potulkách internetom som zazrela frfľanie majiteľov Janome Horizon na problémy so spodnou niťou.
Tak som to akosi odignorovala, kým som zdesene na spodnej strane látky nezazrela úkaz, ktorý ma vôbec nepotešil. Spodná niť vyťahovala vrchnú.
Ako prvé som posunula napätie vrchnej nite z polohy AUTO na nejakých 4 - 5.
Stav sa posunul z "neprijateľné", do "znesiteľné", ale bolo mi jasné, že to tak nenechám.
Ešte raz som dôkladne preštudovala manuál i DVD, ale nič, čo by radikálne vyriešilo situáciu, som neobjavila.
Začala som teda prehliadať internet, konkrétne youtube.
A úspech! Šikuľka Mary Fons vo videu detailne popisuje nastavenie napätia nití šijacieho stroja. Mary je síce neuveriteľne ukecaná, ale čo tam po tom, keď ma jej návod dostal k želanému výsledku.
Konkrétne finta s bubienkom a nitkou v dlani.
Je neuveriteľné, že som kedysi odšila kilometre na starej veritaske, novšej veritaske a napätie spodnej nite som nastavovala tak akosi "od oka". Fungovalo mi to.
Ale elektronický stroj, navyše celkom nový, ma dostal do stavu nepremýšľajúcej mysle :D.
Zhrnutie: Netreba hneď hádzať flintu do žita, ani hundrať na ktovie čo :D
A tu je to skvelé video :





Dopozašívania :D

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za návštevu a želám krásne tvorenie :)