O mne

Volám sa Andrea a šitie ma sprevádza skoro celý život. Nie som žiaden profesionál, som len nadšený amatér :D
Blog som si založila ako svoj postrehovník a prehľadnú zbierku odkazov na kadečo, čo s patchworkom súvisí.
Alebo aj nie celkom.
Ak niekomu moja zbierka pomôže v začiatkoch šitia patchworku, alebo šitia všeobecne, budem rada.
Dopozašívania :D
Andri

streda 4. decembra 2013

Začiatok

Kedysi dávno, keď som ako malé dievčatko vzala do ruky ihlu, niť a kúsky handričiek, netušila som, že sa práve rodí láska na celý život. Alebo som to iba z hĺadiska svojich šiestich rokov nedokázala posúdiť.
Prešla som si kompletovaním garderóby pre pidibábiky, väčšie bábiky a neskôr, vďaka istým nemeckým časopisom, aj sebe.
Začínala som s ihlou a ručne som sa snažila dať látkam žiadaný tvar. Mamina Veritaska ma zlákala veľmi rýchlo a ani prvé nepodarené švy ma neodradili. Stará Veritaska bola naozaj blbuvzdorná a skoro každú poruchu si šikovnejšia žienka dokázala odstrániť sama. Povyťahovali sa namotané nite, pohyblivé časti sa výdatne zaliali olejom na šijacie stroje a bicykle a stroj sa odmenil spokojným bzučaním.
Odchovaná na nemeckom zázraku, môj prvý vlastný stroj sa tiež pýšil príslušnosťou k "Pravde".
Že to nebola najšťastnejšia investícia, som sa presvedčovala dlhých dvadsať rokov.
Prvý patchwork som vytvorila, keď som vzala rôzne kusy látok, nožnice a v naivnej viere som nastrihala viac menej od oka hromadu štvorcov, cca 15 x 15 cm. Ušila som prehoz na posteľ pre svojho syna a že mi švíky v rohoch utekajú aj o pol centimetra, som euforicky prehliadala.
Moja Veritaska sa ale rozhodla tvrdohlavo bojkotovať všetky snahy o tvorenie hlasným klepaním, kvílením a dôkladným zamotávaním spodnej nite. Ktovie čo ju zachránilo pred potupnou defenestráciou z prvého poschodia?
Zrejme iba fakt, že som iný stroj nemala.
Trápili sme sa spolu, až kým šijací stroj prehral boj s mojou zanietenosťou. Urobil posledný steh a koniec!
(tento obrázok je z nejakého maďarského bazáru, moju som nikdy nefotila :D)

Nastal čas na detailné skúmanie recenzií, preliezanie debát a porovnávanie trendov a cien na trhu so šijacími strojmi. Spätne sa priznávam, veľa som toho nevedela.
Po dôkladných úvahách k nám domov prišla pracovitá japonka Janome.

Pri pátraní po šijacom stroji som objavila návodové videá na youtube. A dospela som k záveru, že už dávno neplatí alibistické vyhlásenie o zbytočnosti učenia sa v škole a dodatku istoty o výuke životom osobne.
Pokojne a v skratke poviem - Youtube ťa naučí.
Nebudem rozvádzať, zameriam sa na, pre mňa momentálne zaujímavé a fascinujúce, videá skúsených patchworkárov. Je ich veľa, lepšie či horšie, ale vedomostí chtivý človiečik skoro pochopí, ako oddeliť zrno od pliev.
Otvorila sa mi brána do Wonderlandu. Ani Alica nemohla byť tak vyvedená z miery, ako ja, pri pohľade na rýchle postupy a dokonalú kooperáciu pravítka, rotačného noža a podložky na rezanie. Závislosť bola na svete a prepukla so zničujúcou intenzitou.
Začala som tvoriť vankúše a ono to fungovalo!! Prišiel prvý "ozajstný" prehoz a prvé kladné ohlasy.
Paráda!!!
Ako to skončilo so starou Veritaskou? Bola som presvedčená, že definitívne umrela na následky vrodenej poruchy. Myslela som zle.
Vzal ju do rúk jeden šikovný človiečik a v duchu hesla - už jej nič nemôže poškodiť stav viac, ako teraz, úbohú Veritasku opravil do stavu švajčiarskych hodiniek.
Verdikt? Po tom, čo ju postupne mali v rukách špeciálni servisáci v záručnej i pozáručnej oprave, opravári vycvičení v podmienkach priemyselných strojov, i šijací nadšenci,
šikovný človiečik - nadšenec pre všetko pohyblivé - odhalil, že problém bol odjakživa v jednom , zrejme véééľmi dôležitom koliesku, ktoré nejaká "múdra hlava" nasadila opačne.
Ale tak - kým sme všetci zdraví...
Aby som bola spravodlivá, vo vlastníctve mám ešte rumunskú Nicoletu - celokovový šijací stroj s množstvom šijacích aj vyšívacích stehov, ale obsluhou tak komplikovanou... Nicoleta je už staršia dáma v rokoch a má svoje muchy, takže ju nechávam prevažne odpočívať.
Najstaršou členkou môjho spoločenstva je šliapacia Lada. Úctyhodná dáma, ktorá bez zadýchania prešije aj koberec, žiaľ, disponuje iba rovným stehom.
Hlboký obdiv krajčírom a krajčírkam, ktorí vo svojej dobe dokázali na podobných šliapacích mašinkách vyčariť prepracované kúsky odevu.
Ostatné nabudúce.
Dopozašívania, priatelia závisláci - patchwork pozitív :D

******************************************************************
PRE DANIELKU :



Quiltovacia patka:
tá rovná kovová tyčka musí byť umiestnená nad skrutkou, ktorá uťahuje ihlu.



Video : Vidieť, ako skrutka na ihlovej tyči pri pohybe ihly smerom hore nadvihuje !tyčku" na patke, tým podvihne plast a vtedy je možné posunúť látku ručne.
Poskakovanie prebieha tak rýchlo, že je možné látkou posúvať bez obmedzení.
Na videu to občas vypadá, že plast patky stojí - nehýbe sa. Je to spôsobené zrejme foťákom, ktorým som nahrávala video - nestíha.


Druhé video je pomalšie, kolieskom som krútila ručne. Pekne vidno dvíhanie patky a aj "poskakovanie"

Narýchlo som použila kus rifloviny, upnutý v kruhovom rámiku. Nie je to ideálne, lebo aj samotná riflovina mi poskakuje. Keď je pod patkou quilt, musíš pekne zapojiť obe ruky a prácou pohybovať tak, aby si šila želané vzory. Dobrou pomôckou sú quiltovacie rukavice, ale to sama uvidíš, ako Ta quilt bude poslúchať.

Ak máš fixu na textil, ktorá sama zmizne, alebo miznúca vodou, je dobré si vzory predkresliť.
Na tmavšej látke by hádam pomohlo i krajčírske mydielko.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za návštevu a želám krásne tvorenie :)